انجمن گلخانه‌ داران شرق استان کرمان

در خبری اعلام شده است که دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اعلام کرده است که گلخانه داران شرق استان کرمان به سیستم سوخت گاز تجهیز خواهند شد و برای جلوگیری از قاچاق سوخت در سال جاری، گلخانه دارانی که امکان گازکشی دارند، مجاز به استفاده از سوخت گازوییل نخواهند بود.

میثم ابوسعیدی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان، در جلسه بررسی مشکلات سوخت گلخانه داران شرق استان کرمان اظهار داشت که گلخانه دارانی که در مناطق سبز و قابلیت گازکشی دارند، باید به سیستم سوخت گاز مجهز شوند. وی افزود که استفاده از سوخت گاز علاوه بر کاهش هزینه‌های گلخانه داران، به صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت نیز منجر خواهد شد.

با توجه به ابوسعیدی، افرادی که توانایی مالی برای اجرای لوله‌کشی گاز را ندارند، با ارائه معرفی‌نامه از جهاد کشاورزی، می‌توانند تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد را دریافت کنند. مبلغ تسهیلات نیز با توجه به هزینه‌ها و طرح توجیهی مشخص می‌شود.

وی توضیح داد که گلخانه دارانی که از سوخت گازوییل استفاده می‌کنند، پس از پایان فصل سرما، اگر مقداری سوخت در مخازن باقی بماند، باید این موضوع را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع دهند تا مخازن مخصوص سوخت پلمپ شوند. این اقدام می‌تواند به گلخانه داران کمک کند تا در فصل بعد از سوخت باقی مانده استفاده کنند. اما در صورت اطلاع پلیس امنیتی و قاچاق کالا از این موضوع، ممکن است به عنوان قاچاق در نظر گرفته شود.

ابوسعیدی با تاکید بر اینکه مشکل قاچاق سوخت در شرق و جنوب استان کرمان وجود دارد، خواستار قرار دادن سوخت ارزان و پاک در اختیار مصرف کنندگان شد و نیز از قاچاق سوخت جلوگیری به عمل آید.

او افزود که در مناطقی که هنوز امکان گازکشی وجود ندارد، افراد می‌توانند با ثبت نام در جهاد کشاورزی و دریافت سوخت، از این امکان بهره‌برداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *